Actieboemerang

Natuurlijk had niemand vooraf gedacht dat Oranje zo ongelooflijk over de Italianen zou heen walsen op het alweer afgelopen EK. Ook de bedenkers van de inhaakactie met een lcd-televisie bij het Kruidvat niet. Dat het Kruidvat  deze actie door de fantastische prestatie als een soort boemerang in de edele delen zou terugkrijgen dus ook niet.

Toen de aangeboden lcd-televisie van 399 euro volgens de spelregels van de EK-actie namelijk met ieder doelpunt 100 euro goedkoper werd en er uiteindelijk dus een sportgoedkope tv van nog geen honderd euro in de aanbieding bleek, liep het storm bij het Kruidvat. En pas toen bleek de winkelketen slechts 250 van die toestellen te hebben ingekocht. Tja, wie rekent er nu op een klinkende 3-0 overwinning van Oranje op Italië?

Het werd helaas voor Kruidvat dus een overwinning met wrange bijsmaak. Er moest immers heel veel keren ‘nee’ worden verkocht. Klanten massaal ontevreden en dat vindt geen enkele ondernemer leuk. En toen kreeg de winkelketen ook nog eens de Consumentenbond op de stoep. Die wees de bedenkers van deze actie erop dat een actieproduct weliswaar niet onbeperkt op voorraad hoeft te zijn, maar dat dit toch echt onvoldoende was. Kruidvat heeft eieren voor z’n geld gekozen en belooft een nieuwe actie met een goedkope lcd-tv. Misschien iets rond het Oranje van Foppe de Haan? Dat kan ook zomaar eens voor fraai voetbal en overwinningen op de Olympische Spelen zorgen. Het is maar een tip, kruidige jongens en meisjes 🙂

Scroll Up

Pin It on Pinterest