Engelengeduld

Niet alleen wij, de doorsnee consumenten, hebben het vermoeden dat bedrijven express lange wachttijden aan duurbetaalde 0900-nummers veroorzaken, ook telecomwaakhond Opta denkt in die richting. Volgens Opta maken veel bedrijven misbruik van betaalnummers door consumenten met mooie beloftes lang aan de lijn te houden, zonder dat zij daadwerkelijk iemand te spreken krijgen. De toezichthouder noemt een onverwachte wachttijd van meer dan tien minuten een aanleiding om misbruik te vermoeden.

Opta kent elk telefoonnummer toe aan een nummerhouder, die het nummer mag `uitlenen` aan een nummergebruiker. Vanaf dinsdag zijn nummerhouders verplicht gegevens van nummergebruikers bij te houden zodat Opta bij misbruik sneller kan optreden door bijvoorbeeld de betaling aan de nummergebruiker stop te zetten of het betreffende nummer af te sluiten.
Het is een mooie zaak dat Opta probeert misbruik van deze nummers tegen te gaan. Het bericht roept bij mij wel de vraag op wie toch die mensen zijn die met engelengeduld meer dan tien minuten aan de lijn blijven om een vaag persoon aan de lijn te krijgen. Ik heb dat geduld pas als ik er honderd procent van ben overtuigd dat er geen andere manier is om iets voor elkaar te krijgen dan via de telefoon. En dan nog zou ik allang zijn ontploft van ongeduld en frustratie wanneer ik langer dan vijf minuten had moeten wachten. VIJF minuten niets doen, in onzekerheid verkeren, twijfelen aan je missie, woede over het feit dat je het waarschijnlijk niet voor elkaar gaat krijgen, enzovoort. Laten we daarom hopen dat Opta het voor elkaar krijgt dat de wachttijden omlaag gaan. Dromen kan tenslotte nooit kwaad 😉

Scroll Up

Pin It on Pinterest