Knappe reclame

Het is alweer iets meer dan een jaar lang mogelijk om in het populaire spel De Sims een winkel van H&M op te zetten en daar uiteraard virtuele kleding te verkopen die in onze echte wereld ook te koop is in de winkels van het kledingconcern.

De kledingwinkel koppelde aan deze uitbreiding van De Sims direct een ontwerpwedstrijd die de zaken omdraaide: de winnaar kreeg de eer dat de door hem/haar ontworpen virtuele kleding ook daadwerkelijk in de echte winkels van H&M te koop zou zijn. En zo geschiedde: met ingang van vandaag is wereldwijd in ongeveer duizend H&M-vestigingen kleding te koop die is ontworpen door een speler van De Sims.

Het is een behoorlijk knappe prestatie van de winnaar, want ruim duizend ontwerpers hadden de moeite genomen hun collectie te uploaden. Hun creaties konden vervolgens worden bekeken tijdens één van de zes virtuele modeshows op Yahoo, waar ze werden beoordeeld door een slordige 100.000 mensen. Dat leverde ongeveer 500 miljoen impressies op, meldden Sims-maker Electronic Arts (EA) , H&M en Yahoo. Het winnende ontwerp is in de H&M-winkels te herkennen aan een speciaal De Sims-label en merkje. Het is natuurlijk allemaal reclame voor het kledingconcern en de makers van De Sims, maar dan wel best een knappe vorm van reclame.

Scroll Up

Pin It on Pinterest