Social Media Expert

Jeroen Bertrams is succesvol internetondernemer, marketeer en expert op het gebied van online marketing en social media. In die hoedanigheid schuift hij regelmatig aan bij diverse talkshows en nieuwsprogramma’s op tv.

Vrij snel na de start van het boek accelereert Bertrams keihard weg en moet de lezer door een spoor van marketingtaal hem maar zien te achterhalen om zijn 7-stappenplan voor succes met social media te leren kennen. Het schept wel direct duidelijkheid: dit boek is niet direct bedoeld voor marketingleken.

De rest van het boek is een uitwerking van het 7-stappenplan. Gelukkig blijkt Bertrams ook een rustiger tempo te kunnen hanteren. Het boek gaat steeds iets verder de diepte in. Een beproefde methode, die Bertrams bijna wetenschappelijk uitwerkt. De inhoud van ‘Social media expert in een week’ is grondig en bevat veel nuttige informatie over de manier waarop bedrijven marketing met social media moeten opzetten en onderhouden. Bertrams vertelt daarbij op overtuigende wijze hoe je de valkuilen kunt vermijden.

Bertrams weet waarover hij praat, maar blinkt niet uit in de praktische kant van de zaak. Ook blijkt hij een meester in het aankondigen van zaken die een alinea later te lezen zijn. Ook vertelt hij net iets te vaak dat een onderwerp later in het boek aan bod komt. Aan het eind van het boek wijst Bertrams weer regelmatig terug. Het zal bedoeld zijn om de lijn van het verhaal te benadrukken, maar het irriteert slechts. Doodzonde, want de inhoud staat als een huis.

Dit artikel is geschreven voor Publish en verscheen in editie 3 – juni 2013 onder de titel ‘Social media expert in een week’

Social Media Expert in een week - jeroen betrams
Scroll Up

Pin It on Pinterest